De deal moet kloppen

Jelle Bultsma kent een indrukwekkende carrière in de uitzendbranche voordat zich de mogelijkheid voordeed TPS Groep te kopen. Hogenhouck hielp Bultsma zowel met de harde cijfers als de zachte voorwaarden voor deze unieke overnameconstructie. 

“In de markt van detachering, recruitment en interim management werkt nagenoeg een ieder op basis van een inspanningsverplichting in plaats van een resultaatverplichting. TPS doet dat wel, en dat sprak mij direct aan. Toen Ron Goldewijk belde met de vraag of ik zijn bedrijf wilde overnemen, was mijn antwoord dan ook meteen: ja!”

Omdat de overname niet in één keer, maar geleidelijk zou plaatsvinden, zette Hogenhouck een bijzonder constructie op papier, waarin de relatie tussen de nieuwe eigenaar Bultsma en de verkopers, Ron en Karin Goldewijk, veel aandacht kregen. “Het is toch een soort huwelijk dat je samen aangaat en waarbij je elkaar in korte tijd moet leren kennen” aldus Bultsma.

Hogenhouck wist dat deze samenwerking meer vroeg dan een eenvoudige spreadsheet met cijfers. Zij organiseerden daarom discussies over samenwerking, onderlinge relaties en andere praktische zaken die vanaf de eerste maandagochtend op kantoor een rol gaan spelen.

Het feit dat Hogenhouck een boutique is ervaart Jelle Bultsma als een groot voordeel. “Zij nemen de tijd voor je, werken niet op basis van uurtje-factuurtje, maar willen dat de hele deal klopt. Ook nu nog drinken wij af en toe een kop koffie en praten elkaar bij. Die betrokkenheid is buitengewoon prettig.” 

Terug naar overzicht