Marktthema’s

Regelmatig bundelen wij de inzichten en informatie over marktthema’s die wij zien.

Tijdens ondernemerssessies die wij organiseren, nodigen wij relaties en opdrachtgevers uit om hun visie op een marktthema te delen met andere ondernemers in een sector, onder leiding van Ben van der Burg, commentator BNR Radio en maker van de podcast De Technoloog.

We zien deze ondernemerssessies als een mooie invulling van onze positie als ‘bedrijvenmakelaar’. Van elkaar kun je immers leren. En het is leuk om elkaar op persoonlijk vlak te leren kennen en te horen hoe een koop/verkooptraject in zijn werk gaat.

Trade in Transformation

Hoe behouden handelsondernemingen succesvol hun positie in de keten?

Hoe behouden handelsondernemingen succesvol hun positie in de keten?

Door verdere digitalisering en e-commerce worden markten steeds transparanter. Schakels in de keten verdwijnen tenzij er een duidelijke strategische keuze wordt gemaakt in dienstverlening, klantsegment en toegevoegde waarde. Als volumespeler is een sterke kapitaalspositie, optimaal voorraadbeheer en operational excellence nodig. Als nichespeler zal er veel meer aandacht zijn voor diepgaande productkennis en focus op service voor specifieke klantgroepen. Met een eigen productportfolio kun je een eigen sterk merk en klantbeleving opbouwen met een onderscheidende positie in de markt.

Ontwikkelingen in de markt

  • Digitalisering
  • E-commerce, (consumenten) webshops
  • Transparantie in prijzen en markten
  • Consolidatie in productie en verkoopkant
  • Ketenregie

Smart Engineering

Hoe bouw ik waarde op in de ingenieurssector?

Hoe bouw ik waarde op in de ingenieurssector?

‘Smart Engineering’ is de combinatie van adviesdiensten en digitale oplossingen om meer toegevoegde waarde te leveren in de ingenieurssector. Door te focussen op een bepaald segment, kun je opgedane kennis en ervaring ondersteunen met eigen digitale oplossingen en steeds beter benutbare ‘big data. Dit biedt meer perspectieven om nieuwe diensten aan te bieden aan opdrachtgevers, bijvoorbeeld in een abonnementsmodel of in nieuwe projectvormen op basis van meetbare doelstellingen.

Tegelijkertijd is verdergaande digitalisering een noodzaak vanuit de schaarste aan talent. Je wilt medewerkers inzetten waar zij het best tot hun recht komen en met hen mogelijkheden creëren voor innovatie.

Ontwikkelingen in de markt

  • 3D Bouw Informatie Model (BIM)
  • Energietransitie, offshore wind
  • Sensoren, data, kunstmatige intelligentie
  • Ontwikkelen in partnerships
  • Smart cities en mobility

Journey to the Cloud

Wie neemt klanten nu echt mee in deze stap?

Wie neemt klanten nu echt mee in deze stap naar de cloud?

Het gebruik van cloud services is hoog in Nederland. Zo’n 33% van de Nederlandse bedrijven maakt al gebruik van cloud diensten. Toch is er nog een hele wereld te winnen. Nog steeds draaien veel bedrijfsapplicaties, populaire boekhoudsoftware, CRM-systemen of ERP-oplossingen in een eigen datacenter of op eigen servers.

Het gebruik van cloud diensten biedt schaalbaarheid, hoge performance en flexibiliteit en is daarmee voor veel organisaties van strategisch belang. Daarnaast biedt de cloud een hoge mate van beveiliging en continuïteit.

Hoe kunnen softwareleveranciers, Managed Service Providers en hosting leveranciers hun klanten helpen met de transitie naar de cloud? In deze journey to the cloud kunnen nieuwe samenwerkingsvormen met klanten ontwikkeld worden.

Rollen in de ‘journey to the cloud’

  • Bepalen strategie en roadmap
  • Keuze voor cloud oplossing (public, private, hybrid)
  • Applicatiemigraties
  • Beveiliging, compliance, continuïteit
  • Continue verbeteringen en innovaties
  • Managed service en outsourcing
Sluit Menu

Met dit inschrijfformulier kun je je aanmelden voor onze nieuwsbrief en uitgenodigd worden voor evenementen (Nederlandstalig).

Je kunt je altijd uitschrijven voor de nieuwsbrief en evenementen. Als je je inschrijft, ga je akkoord met onze privacyverklaring en het feit dat wij gebruik maken van Mailchimp. Wij zullen je gegevens niet doorverkopen of gebruiken voor andere doeleinden dan verzending van de nieuwsbrief en  gebruiksanalyses.