Logo Get There

Nieuwe generatie aandeelhouders voor IT-dienstverlener Get There

IT-dienstverlener Get There uit het Groningse Leek begint aan een prachtig nieuw hoofdstuk in haar bestaan. Na 22 jaar aan de ontwikkeling van Get There te hebben gewerkt – met hoogwaardige dienstverlening zoals maatwerksoftware en data-oplossingen – dragen de drie oprichters van Get There de leiding en het aandeelhouderschap over aan een jongere generatie die uit eigen gelederen komt.

Nieuwe generatie aan het roer bij IT-dienstverlener Get There

Het nieuwe bestuur zal bestaan uit de huidige aandeelhouder Nico Kluin als algemeen directeur, Niels van Bostelen als commercieel directeur en Frank Hoving als de nieuwe technisch directeur. Bij deze wisseling zijn Niels en Frank toegetreden als aandeelhouders. Oprichters Auke van der Meulen (algemeen directeur), Durk Valk (technisch directeur) en Eric Martens (financieel directeur) zijn blij dat dit sterke team het bedrijf gaat voortzetten en hebben vertrouwen in een succesvolle toekomst. Daarnaast trad ook de NOM, de investerings- en ontwikkelingsmaatschappij voor Noord-Nederland, toe als aandeelhouder.

Niet opgeslokt door een grote partij

Get There heeft ruim 100 professionals ingezet bij gerenommeerde opdrachtgevers in Noord-Nederland, waaronder CJIB, DUO en RDW. “Deze generatiewissel zorgt ervoor dat we de continuïteit van het bedrijf en de duurzame inzetbaarheid van medewerkers kunnen borgen”, vertelt Nico Kluin, sinds 2009 commercieel directeur en medeaandeelhouder van Get There. “En dat we dus niet, zoals we bij andere ICT bedrijven regelmatig zien, door een grote partij worden overgenomen, opgeslokt en verkruimeld. Daarnaast zijn Frank en Niels jong, ambitieus en al geruime tijd medebepalend voor de koers en visie van het bedrijf. Samen zijn we als geen ander in staat om de formule van Get There te bewaken en voort te zetten. Het behoud van onze zelfstandigheid en de nieuwe generatie de ruimte bieden, zijn voor de NOM belangrijke redenen om aandeelhouder te worden en deze management buy-out financieel mogelijk te maken.”

Ontwikkeling van IT-professionals stimuleren

Het zijn bijzondere tijden voor IT dienstverleners als Get There, de gehele markt draait goed, wat resulteert in een fors aanbod aan werk, met een omgekeerd evenredig tekort aan professionals. Deze schaarste zorgt ervoor dat het belangrijker dan ooit is om te verbinden én met een nieuwe generatie IT-professionals te groeien. Get There heeft altijd aandacht gehad voor de persoonlijke ontwikkeling van collega’s door trainingen, opleidingen en coaching. De nieuwe generatie professionals heeft daarbij vaak behoefte aan meer dan alleen professionele groei. “We zien dat collega’s graag tijd besteden om met elkaar te sparren, elkaar te helpen en het bedrijf verder te brengen”, vertelt Frank Hoving. “Als nieuw management zie ik het als onze taak om dat nog meer te stimuleren én te faciliteren want ze zijn onderdeel van het geheel en sturen mee”.

Noord-Nederlandse nuchterheid blijft

Get There is een echt Noord-Nederlands bedrijf. Dat zie je terug in de noordelijke nuchterheid; hoe omgegaan wordt met medewerkers en het klantenportfolio. “Onze collega’s wonen veelal in de noordelijke drie provincies, bewust. We sturen onze mensen bijvoorbeeld niet naar het westen van het land”, verduidelijkt Nico Kluin, “dat past niet bij ons”. In het noorden zijn hele mooie klanten met uitdagende en spraakmakende projecten. “Get There is één van de weinige partijen die rechtstreeks kennis, mensen en expertise levert aan uitvoeringsorganisaties als het CJIB, DUO en RDW”, aldus Niels van Bostelen. “In dergelijke omgevingen hebben we onze waarde al ruimschoots bewezen en zullen we dat de komende tijd onverminderd blijven doen in tal van uitdagende projecten. Daarvoor hebben we altijd plaats voor IT-specialisten.”

Gekoppelde nieuwsberichten

Betrokken teamleden

Margot IJssel de Schepper
Associate

Hein Stoops
Partner

Sluit Menu

Met dit inschrijfformulier kun je je aanmelden voor onze nieuwsbrief en uitgenodigd worden voor evenementen (Nederlandstalig).

Je kunt je altijd uitschrijven voor de nieuwsbrief en evenementen. Als je je inschrijft, ga je akkoord met onze privacyverklaring en het feit dat wij gebruik maken van Mailchimp. Wij zullen je gegevens niet doorverkopen of gebruiken voor andere doeleinden dan verzending van de nieuwsbrief en  gebruiksanalyses.